UNIVERSITAS AIRLANGGA



Detail Article

Kebijakan dan Manajemen Publik

ISSN 2303 - 3411

Vol. 5 / No. 2 / Published : 2017-02

Order : 10, and page :75 - 85

Related with : Scholar   Yahoo!   Bing

Original Article :

Strategi peningkatan kualitas pelayanan publik (studi deskriptif tentang strategi polrestabes surabaya dalam meningkatkan kualitas pelayanan pembuatan surat keterangan catatan kepolisian)

Author :

  1. Intan Dwi*1
  1. Mahasiswa Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik

Abstract :

The purpose of the research is to know the service qualityof making a statement of police report and to know what strategies are used by Polrestabes Surabaya to increase service quality of making a statement of police report . this research used qualitative research with descriptive type. Location of the study conducted in Polrestabes Surabaya. Informants were selected in this study is KBO Intel, Kaurmin, Pembantu benma, executive officers and the public applicant. technique of determining informant do by purposive sampling for party service providers through the key informant and accidental random for the community. Mechanical determination informant done by purposive sampling for other service providers through the key informant and accidental random for the community. The data was obtained through interviews, observation and documentation. The collected data obtained through interviews, observation and documentation. Data analysis using data reduction, data presentation and conclusion. Mechanical inspection and validity of the data used is triangulation. The results from this study indicate the service of making a statement of police report in Polrestabes Surabaya is good enough. Various efforts have been made  by the Satintelkam Polrestabes Surabaya to improve service quality by using various strategies, the strategy of service quality or services maintain customer satisfaction strategy, and a strategy for human resources in organization.

Keyword :

Quality of Service, Service of Making a Statement of Police Report, Service Strategy,


References :

Gasperz, Vincent,(2001) Metode Analisis untuk Peningkatan Kualitas - : Jakarta: Gramedia

Hardiansyah,(2011) Kualitas Pelayanan Publik: Konsep, Dimensi, Indikator dan Implementasinya - : Yogyakarta: Garva Media

Moenir, H. A. S.,(2001) Manajemen Pelayanan Umum di Indonesia - : Jakarta: PT Bumi Aksara





Archive Article

Cover Media Content

Volume : 5 / No. : 2 / Pub. : 2017-02
  1. Coca-cola (cool Handycraft And Cooking Class) Sebagai Sarana Pengembangan Potensi Kewirausahaan Bagi Anak Jalanan Dan Marginal Di Komunitas Save Street Child Surabaya
  2. Peran Pemerintah Terhadap Eksistensi Wayang Timplong Sebagai Kebudayaan Lokal Khas Nganjuk
  3. Kapal ( Kesehatan Anak Panti Asuhan Milenium) Guna Meningkatkan Pentingnya Pola Hidup Sehat Pada Anak Panto Asuhan Di Dusun Tenggulunan Candi Kabupaten Sidoaro
  4. Pemberdayaan Anak Jalanan Berbasis Jaringan Sosial Sebagai Upaya P4gn (pencegahan, Pemberantasan, Penyalahgunaan Dan Peredaran Gelap Narkoba)
  5. Dakwah Sehat : Pembinaan Tanggap Kesehatan Berbasis Safaat (santri, First-aid, Al-waqayituwata’ziiza) Di Yayasan Pondok Pesantren Tahfidhul Qur’an (ypptq) Sunan Giri, Surabaya
  6. Gopro (gerakan Progresif Remaja Produktif): Program Penumbuhan Kontrol Diri Pencegahan Kenakalan Remaja
  7. Strategi Peningkatan Pelayanan Pembuatan E-ktp Oleh Dinas Kependudukan Dan Pencatatan Sipil Kota Surabaya
  8. Faktor Yang Mempengaruhi Keberhasilan Pelaksanaan Program Urban Farming Di Kabupaten Gresik
  9. Studi Dampak Intensitas Pengawasan Stakeholder Pelaksanaan Silokdes Pada Tingkat Akuntabilitas Pengelolaan Apb Desa Di Desa Getas Kecamatan Tanjunganom Kabupaten Nganjuk
  10. Strategi Peningkatan Kualitas Pelayanan Publik (studi Deskriptif Tentang Strategi Polrestabes Surabaya Dalam Meningkatkan Kualitas Pelayanan Pembuatan Surat Keterangan Catatan Kepolisian)
  11. Penerapan Prinsip Good Corporate Governance Pada Perusahaan Daerah Pasar Surya Surabaya
  12. Faktor-faktor Penghambat Pelayanan Berbasis E- Government Pada Pembayaran Pajak Kendaraan Bermotor Dengan Sistem Anjungan Transaksi Mesin Kantor Bersama Samsat Di Surabaya Timur
  13. Pemberdayaan Masyarakat Eks Lokalisasi Dolly Melalui Pengembangan Wirausaha Oleh Pemerintah Kota Surabaya
  14. Joined-up Govenrment (studi Tentang Koordinasi Horizontal Antar Instansi Terkait Upaya Pengembangan Pariwisata Di Kabupaten Sidoarjo)
  15. Efektivitas Implementasi Program Gerakan Membangun Ekonomi Rakyat Lamongan Berbasis Pedesaan (gemerlap) Di Desa Soko, Kecamatan Glagah, Kabupaten Lamongan (2011-2015)